Friday, September 16, 2011

merokok

waktu pulang kerja adalah suatu waktu yg nikmat.
dia punya nikmat boleh pergi tahap budak-budak
sekolah merayakan loceng akhir yg menamatkan
sesi persekolahan untuk suatu hari tu. sungguh.

time start motor tu pun dia punya feel lain macam
tak sama time nak pergi kerja.memandangkan aku 
naik motor maka, motor lah yg aku start kan
lain lah kalau aku naik vios trd dah tentulah aku start
vios trd...tak lupa juga "tweet! tweet!"
bunyi alarm.

bukan motor atau vios trd yg hendak diperkatakan
tapi  hanyalah rasa seronok untuk pulang.
tap! tap! tap! masuk gear terus memecut walaupun
tak laju mana. tapi kan, satu benda yg tak berapa nak
seronok time naik motor ni bila kena berhenti berhenti
kat trafic light. kalau langgar ja sedap sikit, tu pun kalau
hang tak kena langgar pulak dgn lori atau apa-apa lah kan. 

maka, nak dijadikan cerita sampailah aku di suatu
simpang 3 yg trafic light tgh kuning nak merah. perasaan
masa tu celaru samada nak blah atau berhenti. tiba-tiba
terperasan kereta polis di hadapan. tp bukan unit peronda
unit apa entah kereta warna silver. yg pasti ia nya 
sebuah kereta waja dan bukanlah sebuah evo10. aku brek
kalut-kalut...kononnya nak berhenti. tp aku batalkan niat
bila kereta waja warna silver milik polis diraja malaysia tu
blah lampu merah dengan slumber pak lebai nya. jadi apa
jadahnya aku nak berhenti sedangkan kereta polis tu pun
tak berhenti? jadi, aku terus memecut sambil toleh-toleh
tengok si polis yg memandu waja silver tu. dia buat muka kering.

dan perlaksanaan cukai perkhidmatan sebanyak 6% atas
pembelian tambah nilai prabayar dan pek permulaan telah
ditunda. ini kalau tunda sampai 2021 pun ngam jugak!
maka, peruntukan untuk membayar cukai tersebut dengan
serta-mertanya aku gunakan untuk membeli peter stuyvesant.

*berkepul-kepul asap dihembus*



jangan suruh aku berhenti merokok kalau hang asyik bedal roti canai 3 bijik sehari

4 comments: