Wednesday, August 18, 2010

REALITI

Sejenak di pasar malam... "Abah dah kata! Abah dah kata dah!" kata seorang bapa kepada anak kecilnya yang diam seribu bahasa kerana terjatuh ke dalam longkang .Anak kecil itu merasa agak tertekan berada dalam situasi tersebut.

Si anak semakin tertekan dengan sikap ayahnya yg masih bersuara berulang-ulangkali..."Abah dah kata dah..Abah dah kata dah,adik mesti jatuh longkang...Abah dah kata dah!"

Si anak kini berada dalam kecelaruan,hanya diam membatu tanpa ada tanda-tanda ingin keluar dari longkang itu.Dia keliru samada ingin menangis,ketawa mahupun bersuara.Di dalam kepalanya berlegar-legar persoalan demi persoalan.Patutkah dia menangis dalam situasi begini? Mengapa ayahnya terlalu lama mengambil masa untuk mengangkatnya keluar dari longkang itu? Asyik mengeluarkan kata-kata yang sama sahaja berulangkali,mengapa tidak diangkat saja dia keluar dari longkang yang busuk itu?

Akhirnya,si bapa mengangkat keluar si anak dgn mulutnya masih lagi berkata "Abah dah kata dah! Abah dah kata dah tadi."Ini membuatkan si anak semakin benci mendengar perkataan itu! Damn!

No comments:

Post a Comment