Wednesday, November 9, 2011

SAFETY FIRST

Syahmi sunyi malam itu. Terlalu sunyi dan sunyi itu belum pernah dia rasa. Kesunyian malam itu terlalu sunyi berbanding sunyi-sunyi lain yang biasa Syahmi tempuhi seorang diri. Dia memang selalu menyendiri. Tapi dia punya hobi buat peneman diri yang kesepian. Syahmi gemar bersandar pada pokok di belakang rumahnya sambil merakam bunyi malam. Bunyi malam yang dimaksudkan adalah bunyi-bunyi cengkerik dan serangga-serangga kecil yang berkeliaran pada waktu malam. Hobi itu sudah cukup buat dia tenteram bersendirian tapi bukan malam itu. Malam itu terlalu sepi dan kosong bagi Syahmi. Dia mahu sesuatu yang lain untuk mengisi kesepian malam itu. Dia bingkas bangun sambil menyalakan sebatang rokok.

Di sebuah lorong yang agak terpencil, Syahmi berdiri seorang diri sambil matanya melilau ke sana ke mari. Dan matanya kini tertumpu pada seorang wanita yang sedang berjalan ke arahnya. Dalam samar-samar cahaya lampu jalan dia lihat wanita tu tersenyum padanya. Gaun hitam terbelah hingga ke paha dengan bahagian dada hanya tertutup 30% siap stiletto heels warna merah lagi - seksi. Wanita seksi itu berhidung mancung dan dia tersenyum lagi mempamerkan susunan gigi yang kemas dan cantik. "50 sahaja untuk satu malam" bisik wanita cantik dan seksi itu ke telinga Syahmi. Syahmi keluarkan wallet cap buaya dan serahkan sekeping not 50 pada wanita itu. Syahmi terus mengeras dan basah bersama wanita itu dalam bilik Rumah Tumpangan Lim Tat di celah-celah lorong tersebut. Selepas malam itu, hobi baru Syahmi adalah mengeras dan basah bersama wanita seksi itu di Rumah Tumpangan Lim Tat.

Selepas 3 bulan berlalu, Syahmi sedar yang hobi barunya itu tidak mampu mengisi kesepian hidupnya tetapi menghabiskan wang dan mendatangkan penyakit. Dia kini menghidap SIFILIS! Kemaluannya bernanah dan busuk. Dan kini, dia juga sedar bahawa wanita seksi berhidung mancung, yang tersenyum mempamerkan susunan gigi yang kemas dan cantik itu bukan memberi kesedapan semata-mata tapi memberi penyakit juga. Patutlah hanya 50 untuk satu malam. Cilaka! Kini Syahmi merana kerana hobi barunya itu. Di saat Syahmi derita menahan kesakitan, dia tersandar pada pokok di belakang rumahnya sambil mendongak memandang langit. Ayat SAFETY FIRST bergentayangan di udara diiringi kepala anu yang berdenyut-denyut.

10 comments:

  1. hahahha!aku rasa kelakar bila kau ceritakan penampilan perempuan itu kemudian kau simpulkan dihujungnya dengan perkataan seksi.

    ReplyDelete
  2. mungkin mcm ni
    http://www.ibukitakartini.com/wp-content/files_mf/promdressfoto.jpg

    atau mcm ni http://www.wowkeren.com/images/news/16th-busan-internatioanl-film-festival-2011-01.jpg

    atau juga mcm ni? http://klimg.com/kapanlagi.com/g/oh_in_hye_di_busan_international_film_festival_2011/p/oh_in_hye-20111016-006-rita.jpg

    ahh...siapa tahu kan...hanya syahmi yg lihat wanita itu...haha.

    ReplyDelete
  3. hahah..semangatnya memeberi penerangan.polis suka orang sebegini, mudah memberi kerjasama.

    ReplyDelete
  4. sertailah rakan cop

    atau anda boleh juga menjadi

    robokop :)

    ReplyDelete
  5. aku suka stilleto nak2 lagi kalau warna merah. setim!

    ReplyDelete
  6. adakah kau pasti hanya sifilis

    ReplyDelete
  7. Lara Hani : Ok, mintak dengan wanita seksi tu...

    Aberun : err...ntah lah, tidak diceritakan di sini yg si syahmi pergi berjumpa doktor, cuma yg pasti penis dia sudah bernanah dan busuk.

    ReplyDelete