Sunday, October 23, 2011

Teori Keretapi

Jika anda mahukan bilangan anak yg ramai, berumah lah di tepi landasan keretapi. Kajian tidak rasmi menunjukan bahawa, pasangan yg menghuni rumah di sekitar landasan keretapi mempunyai ahli keluarga yg ramai sekurang-kurangnya 5 orang anak ke atas.

Kajian juga menunjukan bahawa, punca yang mempengaruhi pertambahan bilangan anak dalam keluarga-keluarga ini (penghuni rumah sekitar landasan keretapi) adalah kerana dari bunyi keretapi itu sendiri. Mahu tahu bagaimana? Lanjutkan pembacaan anda ke perenggan yg seterusnya.

Sebenarnya bunyi bising ketika keretapi melintas pada waktu malam telah mengganggu pasangan suami isteri tersebut yg lena dibuai mimpi. Akibatnya, apabila terjaga pasangan ini akan mengalami kesukaran untuk menyambung tidur kembali. Si suami memandang isteri dan si isteri memandang suami maka hanyutlah kedua-duanya melayari bahtera menuju kemuncak bahagia. “Pantang bersentuh, pakai jadi.” 

Hampir setiap malam hal ini berlaku dan berulang-ulang. Maka tak mustahilah jika dalam keluarga ini umur anak-anak mereka cuma beza setahun sahaja. Nampak? Keretapi sebenarnya mempengaruhi bilangan anak bagi pasangan-pasangan yg berumah di tepi landasan lebih-lebih lagi pasangan yg baru berkahwin. Walaubagaimanapun, anak itu rezeki kurnian Tuhan dan kita manusia hanya mampu merancang. Sekian.

*Diperolehi dari sumber yg tidak boleh dipercayai.

p/s : jika takut dilambung anak yg ramai,
       jangan berumah di tepi landasan keretapi.





Gambar hiasan

7 comments:

  1. jangan buat anak tengah-tengah landasan keretapi sudah lah.

    ReplyDelete
  2. haa...buat anak tengah-tengah landasan

    lepas tu terus buat tahlil la jawabnya

    kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. apa ke bangang petua ni.. ahh hahahaha.. anak ramai jangan dotolak #tetibe

    ReplyDelete
  4. Dah dpt pun dari sumber
    yg tak boleh dipercayai
    mcm ni lah jadinya...

    kehkehkeh

    Ok,tq sedari Umie Artoqiemie

    ReplyDelete